събота, 19 юни 2010 г.

Дрогба: Не се страхувам от нищо!


Звездата на "Слоновете" даде интервю пред официалния сайт на ФИФА преди срещата с Бразилия утре.


FIFA: Дидие, твоят съотборник Ромарик ни обясни, че когато "Слоновете" не играят на ниво, винаги ти си изкупителната жертва. Това наранява ли те или те мотивира допълнително?
Didier Drogba: Честно казано, това не е проблем за мен. Като капитан, аз винаги представлявам своя отбор и е логично, че аз ставам център на внимание – включително и при лошо представяне. Аз съм харизматичният лидер на националния отбор, така че няма нищо странно. Но въпреки това ще добавя - когато губим, ние губим като отбор.

Как постигнахте колективната дисциплина, която показахте срещу Португалия? Доколко тя се дължи на Свен-Горан Ериксон?
Заслугата е на Ериксон, който ни внуши това чувство за отговорност, което споменахте. В отбора всички чувствахме същото желание да надскочим себе си, което почувствахме и след като се класирахме за Световното първенство през 2006 г.. Треньорът успя да ни предразположи към това много позитивно настроение.

Днешният отбор на Кот д`Ивоар по-добър ли е от този, който видяхме в Германия през 2006 г.?
Да, защото си научихме уроците. Вече изградихме колективен дух и виждаме много по-ясно какво искаме да постигнем. Знаем какво трябва да направим и как да го постигнем. Натрупахме и много повече опит - и индивидуален, и като отбор. Всички играчи са преживели повече в клубните си отбори, отборът ни е с по-силен дух, отколкото преди четири години. Сега имаме по-дълга история заедно.

Ще бъдеш ли готов на 100% за мача в неделя?
Мисля, че всички видяха, че дадох най-доброто от себе си срещу Португалия. Веднага щом стъпих на терена, забравих за контузията и за болката. Не се страхувам от нищо и се чувствам страхотно физически и психически. Радвам се, че съм тук и играя футбол.

Ведъж каза, че Нелсън Мандела има огромно влияние върху живота ти. Трябва да е специално чувството сега да играеш в неговаа родина.
Голяма чест е да съм тук, наистина. В училище ми беше много интересна историята на Южна Африка, периода на апъртейда и ролята на Нелсън Мандела в съдбата на всички хора в Африка. Изключително съм горд да съм тук и да имам шанса да се срещна с него, и да говоря с него.

Списание "Time" те посочи като една от стоте най-влиятелни личности на планетата, най-вече заради влиянието ти в Кот д`Ивоар по време на гражданската война. Какво смяташ за това?
Трудно е да говоря за себе си, особенно по тази тема. Правя всичко по силите си за да служа на моята страна и на африканския континент като цяло. Опитвам се да ги представявам по най-добрия начин и това е важното. Но, разбира се, да бъда в листата на "Time" ме прави изключително горд.

Беве ли и поне малко сюрреалистично?
Незная, въпреки че съобщенията, които изпращахме за да се спре гражданската война бяха много важни. Мисля, че хората не осъзнават влиянието, което футбола има върху света - то е огромно. да бъдеш известен футболист и да имаш възможността да те слушат, когато говориш е много важно.



Няма коментари:

Публикуване на коментар